Retur av Schenker Ombud paket. Inga andra tjänsters paket går att skicka med den här tjänsten.
Leverans sker enligt Schenkers turlista för bokat postnummer
Terms
Returpaketet får lämnas in av avsändaren hos valfri Schenker ombud senast 3 månader efter att den ursprungliga utgående leveransen skapades. Det finns ca 1400 paketombud att välja mellan.
Alla transporter utförs enligt Schenkers Transportvillkor och Nordiskt Speditörförbunds Allmänna Bestämmelser (NSAB 2015).
Se Schenkers transportvillkor här; https://schenkerfrontend.qbank.se/detail/Priser%20&%20Villkor%20art%201011/304
Om ovanstående länk till Schenkers webbsida inte fungerar kan det bero på tillfälliga tekniska problem, nya uppdateringar hos Schenker eller dylikt. I sådana fall finner ni de aktuella villkoren på Schenkers hemsida. Alternativt kan ni ta kontakt med vår kundtjänst för detaljer kring villkoren.
Allt som behövs är ett transportdokument. Har du ingen sådan STE-etikett kan beställning ske via Fraktjakt. Maxvikt är 20 kg/kolli. Avisering kan ske via SMS, e-post eller brev. Följande varor får inte transporteras: Farligt gods, vapen och ammunition, värdeföremål, alkohol, tobaksprodukter, levande väster och levande eller döda djur.
Reklamation: Skada: Synlig skada ska anmälas omedelbart med en anteckning på kvittens. Dold skada ska anmälas inom 7 dagar efter mottagandet. Saknat: Anmäls inom 60 dagar från inlämningsdatum. Om vi inte lyckas finna det saknade godset inom 30 dagar (utrikes 60 dagar) har du rätt att anse det som förlorat. Max ersättningsvärde är 5.000 SEK per paket.
No guaranteed delivery time!
The service has no time guarantee, so delay is not a reason for complaint.